onsdag 2. januar 2013

Årskavalkade del 2

Juli
I juli reiste vi endelig på ferie til Sverige:-) Med unger, hunder og campingvogn.. Vi koste oss i Byske og i Luleå i 2 uker..

Den siste ferieuken var jeg på kjøre-med-hest-kurs på Gibostad i 3 dager..


Vi fikset også rommene til ungene og fordelte de (ungene) på nytt:-)

August
Endelig kom dagen minstemann hadde ventet på. Første skoledag:-)
 

Været viste seg fra sin beste side..
Jeg skrev litt om frustrasjon over Kira the destroyer, som spiste og tygde på det meste.. Jeg strikket hansker til Linus og bakte maaange grove rundstykker.. Vi var på fine turer med båten, og grillet mange pølser..


Og så feiret vi Linus bursdag i knallvær..
Mye ble handlet i august bla uteklær til Wilma, køyeseng til guttene og bursdagsgave på deling til de.. Wilma var på fjelltur og fikk en Røye på 3,5 kg..

 
September
 
Wilma var på skoletur med ungdomskolen til fjells i tre dager, og mammahjertet var litt engstelig..
Kostholdet som jeg var så flink med på våren, var nå gått helt bananas etter ferien.. Dette spiste jeg ofte..


Jeg ryddet og ordnet i hus og heim og avsluttet noen strikkeprosjekter..
Og bursdag for Emil ble feiret og guttene fikk denne i felles bursdagsgave...


Jeg, Wilma og Linus var i Oslo på besøk hos storesøster. Der koste vi oss med shopping, Tusenfryd og masse god mat 3 dager til ende..


I september solgte vi også den lille, røde bilen vår og kjøpte oss en suv, som kan dra både campingvogn og hestehenger, og vi var flere dager på rideskolen å trente hest:-)

Og så tok vi opp selvdyrkede poteter i september.. Masse deilig mandelpotet:-)


Oktober

I oktober startet jeg på mariusvesten til Mannen.. Den ble litt mer utfordrende å strikke enn jeg hadde trodd..
 
Kjøkkenet ble litt oppgradert med nytt gulv og ny maling på veggene.. Og stua ble ommøbelert..
 
 
Og så kom den første snøen.. Masse snø... Som varte en liten måned, før den regnet vekk igjen..
Oktober ble avsluttet med den O store halloween-dagen, som ungene hadde lengtet etter i evigheter...
 
 
November
 
Årets mørkeste måned, synest jeg...
Det ble litt klaging over Kiras tidlige morninger.. Og hennes litt aktive fremtoning..;-)
 
 
Linus hadde en liten operasjon på sykehuset, og Wilma fikk streng på tennene..
Det var farsdag og sprangkokurranse på rideskolen..
Og vi var på noen flotte turer denne måneden også:-)
 
 
Desember
 
Kom som julekvelden på kjerringa.. Som vanlig ble jeg helt apatisk med alt julekjøret..
Vi bakte pepperkakehus..
 

Mariusen-vesten til Mannen ble endelig ferdig.. Og den var/er jeg rimelig stolt over...

 
Og Pegasus fikk kolikk, som varte i 48 timer.. Litt mareritt-aktig..
Vi spiste god mat i mengder, og vi feiret Kiras 1-års-dag:-)
 
 
Og så kom julen, og juleferien, endelig:-) Barfrost hadde det vært lenge, og julaften så det slik ut hos oss:

I romjulen ble det både slalombakketur og rideturer.. Vi koste oss med besøk hos slekt og venner og var på juletrefest.. Nyttårsaften ble feiret hjemme med enda mere god mat og litt fyrverkeri:-)

 
 
Så, slik så året 2012 ut hos oss i store trekk... Et fint, rolig år, slik jeg liker det:-)
Nå er første arbeidsdag i 2013 ferdig og vi skal straks spise årets første hverdagsmiddag: Kjøttdeig og spaghetti:-)

Ha en fin ettermiddag:-)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. Heia. Kor arti å læs om deg å dine. Godt nyttår, hilsen Trine

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)