søndag 9. januar 2011

Sjokoladeboller....





Startet dagen full av energi idag, og heiv meg igang med å bake sjokolade-boller. Greit å ha om det kommer søndagsgjester, noe det ofte gjør på søndagene hos oss:) Disse bollene er himmelsk gode, og jeg anbefaler de på det varmeste!! Jeg bakte de for første gang rett før jul, og oppskriften fant jeg på http://www.trineblogg.blogspot.com/, under "boller av ulik slag." Utrolig mange gode oppskrifter og tips her. Har hentet oppskrift på både brød og foccacia her også, og blir nok å hente mer derifra også:)
Innimellom heving og elting har gubben og jeg ryddet og støvsuget huset. Også greit å ha gjort om noen skulle dukke opp.. Hvis ikke er jeg redd besøket hadde snudd i døra.. Haha:) Og magefølelsen min fikk rett, for mens støvsugern gikk på full dundring og jeg sto å gnikket på vasken på badet ringte mamma og varslet sin ankomst.. Phu, hadde vært krise om huset hadde sedd ut som ett takras da hun kom... Liker å iallefall late som om jeg er en god og pliktoppfyllende husmor ovenfor henne, og tenker at det man ikke vet har man ikke vondt av..Hehe:)(Men hun har nok gjennomskuet meg for lengst...) Men koselig med besøk blir det iallefall:)

( Og jammen står ikke svigers i døra nå også...)

Åse-Lill:)

1 kommentar:

  1. Takk for hilsen i bloggen min og velkommen til bloggeland. Jeg er ikke den aller ivrigste her inne, men oppdaterer innimellom.
    De sjokoladebollene har jeg også prøvd...nammis.
    Bakte noen deilige hvitløkbrød i helga. Skal se om jeg klarer å lage ei oppskrift som jeg kan dele med de som vil.

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)