mandag 10. januar 2011

Mandag... Og middag...

Mandager er tøffe. Iallefall på søndags kveld og mandags morgen om dere skjønner... Men nå er jobben over for i dag, og straks skal jeg på symøte og møte de beste jentene:) Så er det tirsdag :) Blir så inspirert av alle de fine matbloggene som er her ute. De er så flinke til å lage mat fra bunnen at jeg nå føler at det er noe vi må gjøre mer. Så idag var det hjemmlagede fiskepinner på menyen, med potet og gulrot. Var meget skeptisk da jeg satte i gang. Jeg er absolutt ikke vant til å håndtere (kan man si det...) fisk, og var redd jeg skulle få avsmak på hele middagen. Heldigvis gikk det kjempebra, og fisken smakte fortreffelig:) Og hele 2 av 3 barn spiste det. Lykke! Dette skal i allefall gjentaes, og anbefales absolutt. Googlet oppskrift (de fleste trenger nok ikke oppskrift da...) , og den er som følger:


                                           Så jo ikke veldig delikat ut her, men godt var det!                             
                       

Fiskefilet (Vi brukte torskefilet)
2 sammenvispede egg
En skål griljermel med salt og pepper blandet i

Skjær fisken i "fiskepinnestørrelser", dypp i egget og så i griljermelet. Stekes på stekepannen med smeltet smør. Altså super-enkelt:) Og går nok nesten like raskt som den frosne varianten, for den tiden du bruker på til å vente på at ovnen skal bli varm, kan du bruke på å fixe filetene:)

Nå har jeg to hester og tre høner som venter på stell, så må nok rive meg løs fra pc-en:)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)