fredag 21. januar 2011

Lykke:)


Fredag er den deiligste dagen i uka!! Har skrevet om det før, men det må gjentas:) Har vært en hektisk dag på jobb idag, og da er det ekstra deilig å vite at vi har TO dager fri.. Fikk til og med unna helgehandelen idag. Tror jeg. Lørdagsgodis ble kjøpt inn, så også lørdagskosemat, og søndagsmiddag, men kjenner jeg oss rett, er det vel noe som er glemt.. Og da er det å suse (det vil si sniiiirkle, det KRYR av elg her.. ) oss de to milene til nærmeste butikk. Skulle tro at etter 10 år så hadde man blitt bedre på å planlegge handling ol, men sliter med det enda.. Et stort ønske er at noen hadde startet butikk her inne!!


I helga skal vi i bursdag til gudbarnet vårt. (Grattis Felicia.) I den anledning, og fordi jeg hadde veldig lyst, har jeg strikket tøffler til henne. Dette er en oppskrift som jeg har fått av mamma, og som hun har hentet i ett eller annet strikkehefte. Og det beste av alt er at de er super-enkle å strikke. Og de er veldig gode på foten også. Så kan man sy på skinn under de slik at de blir slitesterke.
Hele fire par har jeg strikket av disse.. Nå er det votter til Emil på pinnene, slike tova-votter, men ikke så veldig tykke. Jeg lærte meg strikke i en alder av 36! år, og ble umiddelbart bitt av basillen, så det er en del votter og lester som er blitt produsert det sist året. Det er jo bare så utrolig koselig å strikke, for ikke snakke om å se resultatet til slutt:)


Nå skal helgen nytes med en times tid med strikkepinnene før mannen skal luftes en liten tur:)

GOD HELG:)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. hei Åse-Lill,

    Tuusen takk for "besøket" inne hos meg :) Blir alltid glad for nye fjes der.

    Så fint at du synes vi har fått det koselig på Mattisheimen. Vi stortrives oppe i fjellsiden. Har det mer enn toppers! Nå gleder jeg meg bare til sommeren hvor vi får iverksatt flere av planene våre :)

    For noen herlige tøfler du strikker! Kjenner det klør i strikkefingrene mine. Men jeg holder på å brodere ei bunad til Lotte som skal være ferdig til i mai i år - så noe strikking for mitt vedkommende blir det nok ikke før den tid ... Men etter det har jeg haugevis av prosjekter liggende! hehe :)

    Kos deg i kveld!

    Renate

    Ps: Fant ikke noe "følgerknapp" på siden din. Måtte logge meg inn via google for å få legge meg til.

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)