tirsdag 25. desember 2012

O jul med din glede...

For et dyreliv.. Er ikke bare bare å feire jul med to hunder med løpetid.. Phu, sier jeg bare.. Den ene drypper blod, den andre er i den såkalte "stå-perioden" og er nøden etter både det ene og det andre.. De styrer på med hverandre, ja, både foran og bak.. Og man kan jo ikke annet enn å riste oppgitt på hodet og formane de på plassen sin innimellom.. Og le..

                                        Kira fikk marius hos bestemor i julegave☺
       
Kan tenke meg at naboene hadde litt av en forestilling i går når Kira smatt ut døren et ubevåktet øyeblikk.. Nabohunden Noa lokket ute ved huset sitt.. Mannen løp selfølgelig etter (Hvalper? NEITAKK..) Men han kom tomhendt tilbake..

                 Noa kom også på uanmeldt besøk her om dagen... (Kira på innsiden, Noa på utsiden..)

Jeg sto på verandaen og så på det hele, og kastet ut skinke som han kunne lokke Kira med.. Men skinke var nok ikke interessant for henne.. Det var nok Noa hun ville ha.. Mannen gav opp og fortalte høylydt at hagla ble neste.. Domme, ulydige hund..
Ok, da måtte jeg gå etter henne.. (Etter å ha kastet katten ned fra julefrokostbordet, hvor han sto å forsynte seg med 4!! skiver roastbiff.. Phu..)

                                                   Mine pakke?? Lurer Kira..

Etter mye kjefting, banning, being og jaging fikk jeg tak i henne til slutt.. Naboene lo vel godt...:-) Og så kunne vi endelig nyte julefrokosten, passe svette og litt irriterte..
Resten av dagen ble fin, hysterisk påpassning på ytterdøren og bandet til hundene klart!! Samt parring hundene imellom, blodtørk, piping og kjefting..
Men, en fin julaften ble det fordet om:-) Etterhvert:-)

                                                    Linus under julemiddagen, som heldigvis var litt roligere..

Nå skal kaos-huset ryddes litt før ny julefrokost skal lages, denne gang i roligere omstendigheter håper jeg.. Og flere dyr?? Nope, her skal ingen nye dyr inn!!

Fortsatt god jul:-)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. Artig å lese det du skriv:):) Her "oppe" er det fred og ro. Men æ trur nok dokk har det fint dokker åsså:)). God jul til dokker og ALLE dyran. Gøril

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)