søndag 22. januar 2012

Ferdig:-)

Etter to uker er nå ullbuksa ferdig.. Og det beste: Den er fullt brukbar.. Og kjempevarm.. Og den var så elastisk at den til og med passet meg:-) Så på lavvoturen i dag, i 6 minus og vind, var den helt perfekt å ha under utebuksa.. (Wilma var ikke med, så derfor kunne jeg låne den..)


Buksa er ganske tykk, strikket med garn fra europris som heter Trysilgarn, Iglo soft. Jeg trengte 8 garn-nøster av 50 gram, strikket på pinne nr 6.. Så det gikk ganske raskt, tror ikke jeg har brukt så veldig mange timer tilsammen. Og så er buksa strikket rett og vrang hele veien, dette for at den nettopp skulle være elastisk... Så, nå er det vel bare å kaste seg over en til, til meg selv...


Etter litt festlige aktiviteter i natt var det godt at naboene dro oss med på tur til lavvoen i dag.. Frisk luft og grillede pølser og burgere var deilig.. For ikke snakke om hvor godt det var å komme inn i varmen igjen og nyte noen timer i sofaen, før en treningsrunde med Odin kaller:-)

Ha en fin søndag:-)

Åse-Lill

2 kommentarer:

  1. Så fin ullbukse du har strikket, kjempeflink er du :-)
    Varmer nok godt på kalde vinterdager.
    kos deg på ridetur ;-)

    SvarSlett
  2. Imponerende å strikke ullbukse til voksen! Jeg kunne trengt en, men det er så mange gensere som står foran i køen...

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)