søndag 18. november 2012

Nytt hønsehus, strikk og helg

Søndags morgen og jeg har klart å forsove meg... Skal ikke være mulig! 09.30 var klokken når jeg slo gluggene opp i morges, og jeg fikk helt sjokk.. Jeg hadde jo en deit med kaffekoppen, peisen og stearinlyset. Alene! Men, når man sover til langt utover formiddagen så får man ikke alenetid her i huset.. Nå er guttene oppe og TVn på full dundring:-) Jaja, søndagen skal nytes iallefall:-)

                                          Her jobbes det..

Nå har endelig ny-hønene fått seg et eget lite hus.. Snille Mannen brukte en hel dag på å snekre og fixe til hønene.. Rugekasser, vaglepinne og varmelampe er nå på plass i et isolert, lite hønsebur..
Gårdagen brukte jeg og Emil på å dele luftegården deres i to.. Og Emil snekret trapp til de nyinnflyttede:-) Flinkis:-)


Ellers har jeg strikket. Og 42 cm på vesten er nådd:-) Nå er det like før startskuddet på mønsterstrikk går.. Er litt spent på hvordan det blir å strikke mønster vrangt... Ikke helt lett, tenker jeg..
Og så er ungene lovd kinotur i dag, med søskenbarnet sitt. De skal se den nye "Reisen til julestejernen", mens jeg skal kose meg med mere kaffedrikking hos storesøster:-)

                                              Ikke helt enkelt å strkke med en Kira på fanget..

Nei, det er vel bare å få frem strikketøyet, må kose meg litt med det også.. Dagen er herved utsatt et par timer, her er det ennå morgen.. Basta!!

Nyt dagen:-)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. Husker sjøl at det var nermest umulig og få nye høner i hønsegården, de blei mobbet og plaget hele tia stakkars, så det er nok lurt og dele sonn som dere har gjort.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)