lørdag 10. desember 2011

Lørdag:-)

Som tidligere sagt, ukas beste morgen:-)
Siden jeg var effektiv i går og handlet mat for hele helgen, 13 julegaver, samt bakte 52 rundstykker, skal jeg bare kose meg hjemme i dag. Bare det blir litt dagslys skal vi bort i stallen å puske litt.


Ny-hønene skal slippes sammen med gammel-hønene, så får vi se om det fortsatt bare blir slossing, eller om de er blitt litt kjent med hverandre.. (En hønse-bonde ville nok ristet på hodet til meg, snakk om høne-mor...)

                                          Julestempel på jule-egg må til:-)

Jeg skal utfordre snekker-kunskapene mine og snekkre en ny rugekasse, slik at gammel-hønene lar ny-hønenes egg være i fred!! (Jepp, de slurper i seg eggene til ny-hønene...) Så, nå håper jeg at det blir fred og fordragelighet i hønsegården. Veldig upraktisk med todelt hus, blir lite og kronglete.
Nå er det frokost her, nesten nybakte rundstykker med deilig julepålegg:-)
Ha en deilig lørdag:-)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. Hei.
    Skal si du har vært effektiv, og absolutt fortjener en pust i bakken i dag. Kos deg.
    :) Susanne

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)