tirsdag 31. januar 2017

Månedsoppsummering

Ja, da var vi kommet til siste dagen av januar:-) Snart ser vi sola igjen!! Bare det slutter å snø eller regne.. Må jo være rekordmye nedbør i januar her.
Men dette er en økonomisk oppsummering, tenkte jeg, på januar måned.
Jeg synes vi har vært sååå flinke!! Ingen store utskeielser, handling max to ganger i uken, og ikke et eneste klesplagg, og INGENTING hesteutstyr har blitt handlet inn.. Har det kommet fristende reklame på mail har det blitt slettet med en gang! Og det beste er vel at vi alle ser at det går helt fint:-)
Vi har jo vært litt uheldige da.. Med tannlegeregning og verkstedregning, og ødelagt do, men doen blir kjøpt inn i februar, og verkstedregningen gikk av sparekontoen.


På mat har vi denne måneden brukt ca 7500 kroner, det er 500 under budsjett:-)
På ting og tang, vitaminer, penal til minsten, skikort osv gikk det ca 680 kroner.
På lege, tannlege og medisiner brukte vi ca 3500 kroner..
På hotell!! og litt mat ute brukte vi ca 1000
Til sammen gikk det altså ut av familen Steinhaug ca 12 680 kr. Det er MYE mindre enn noen gang tror jeg.. Før vi tok grep i september gikk det så mye bare på matvarer..
Vi har heller ikke kjøpt noe på kredittkort, klarna eller liknende. Det lille som er handlet på nett er betalt med en gang, noe som gjør det vanskeligere igjen å handle, synes jeg. Og det er jo fint:-)
Nå er det bare å prøve å være like flinke i februar!! Og i april ligger det en hærlig skiferie i Finland å venter på oss. Lønn for strevet:-)
Nå må jeg få vekket unger, jobb og skole venter:-)

Nyt dagen:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)