søndag 5. februar 2017

Sykestue...

Tja, hva skal man si?? Ene dagen frisk som en fisk, neste morgen feber, hoste og hodepine.. Så kjedelig å bli syk.. Og det på en søndag.. Og når mellomstemann kom opp i dag, blek og med dundrende hodepine skjønte jeg at jeg ikke var alene om å føle meg i heller rufsete form.. Planen var tur opp i Narvikfjellet med søster, mens minstemann og søskenbarn skulle i slalombakken å kose seg.. Nå ble det tur bare på minstemann, mens jeg sitter/ligger på sofaen og synes synd på meg selv og Emil.


I går gikk startskuddet for et nytt strikkeprosjekt:-) Mannen skal endelig få seg en genser. Mønstret er dale sin rallargenser, en genser vi ofte ser Lothepus i. (Hvis dere vet hvem han er, da) Synes den er så fin!! Håper å få den ferdig til vi skal til Levi i april, men det er litt knapt med tid.. Det er tynt garn på tynne pinner. 3 cm rangbord er strikket, bare 5 cm igjen:-)


Ellers økte pengebruken kraftig hos familien Steinhaug i uke 5.. Shit, altså.. Ble litt sjokkert etter gjennomgangen i dag.. Her må det inn en skjerpings!! Men så er det jo slik, at noen uker trengs det å handles mer, men denne uken skled det litt ut, og pengene satt litt løst..
2416 kroner brukte vi på mat.. 416 kr over budsjett.. For mye ble brukt sist uke også!! Kommende uke blir rimeligere middager handlet inn!!
Så gikk det ca 1500 kroner ut på småtteri, som medisiner (det måtte vi ha!). Litt undertøy (Tja, var nødvendig det også). Toalettsete (Var vel nødvendig det også, hihi). Matte og toalettbørste til det nye toalettet (Føltes nødvendig der og da, og det ble veldig pent). Tre skittentøysdunker (Greit å ha, når alle vi hadde var ødelagte og kastet). Og en bakkedag for minstemann (Vel fortjent).
Til sammen gikk det ut 3897 kroner denne uken..Og det synes jeg er litt mye..
Ja,ja, vi får prøve å moderere oss litt neste uke..

Nei, her må det hviles, kjenner jeg!!
Ha en fin, frisk søndag:-)

Åse-Lill

2 kommentarer:

  1. God bedring til deg og Emil��

    SvarSlett
  2. Jeg er mektig imponert over regnskapsføringen din. Vi er to voksne her hos oss, og ikke våger jeg meg ut på denslags. Skikker på at vi hadde blitt sjokkert.

    God bedring, og håper det går over fort.

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)