torsdag 12. januar 2017

Regninger, regninger, regninger..

I en evig runddans.. Blæh, sier jeg bare.. Lønningsdag for meg i dag, og det tilsier litt økonomijobb.. Og jeg må bare si at det er noe jeg ikke er så veldig glad i.. Men samtidig så er det godt når det er gjort. Det gir oversikt over hva vi kan bruke av penger fremover..

                                             Hun her stikker av med noen kroner iløpet av en måned...

Det er jo i teorien et ca likt beløp pr måneden, men bare i teorien.. Shopper man på nett og velger å betale med for eksempel klarna, som ble gjort en del før jul, blir praksisen e helt annen!! Så heretter skal ALT som handles på nett, betales med visaen der og da!! Kjedelig når det skal betales, slik som for eksempel nå..

                                                              Og han her...

Jeg har jo, som tidligere skrevet, et nyttårsforsett om en sunnere økonomi, så det er bare å stå på. En liten ting jeg har endret på, som letter det å betale regninger, er å åpne regningene, og sortere de. Før la jeg bare konvolutten med innhold i "regningsskuffen". (Har alltid åpnet de altså, hihi)Så var det å åpne alle på en gang, noe jeg ofte gikk å gruet meg til, da jeg ikke helt visste innholdet..
Jeg går også iallefall ukentlig igjennom regningene og sjekker forfall..

                                                             Økonomiansvarligen, hihi

Med 2500 kr brukt sist uke, dobbler vi og mere til denne uken.. 3000 til tannlege, nemlig, og det var ikke noe vi kunne vente med!! Men slik er det jo, når det passer minst, da kommer det ekstra utgifter.. Og egentlig har vi sparekonto som vi skal dekke slikt med, men jeg har veldig vondt for å ta penger derifra, hihi.. Og bra er kanskje det:-) Og så var det jo ny stekeovn da... Men den fra sparekontoen, kjøpt på salg:-)
Nå sier jeg meg ferdig med økonomijobben for i dag, og skal benke meg foran TVen me de andre før vi tar kveld:-)

Ha en flotters aften:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)