søndag 22. januar 2017

Helgen kom..

...og helgen gikk.. Og fortsatt står støvsugeren i stua etter fredagens shining av hus.. Det ble en hektisk, men deilig helg. I natt har jeg og Mannen nemlig sovet på hotell:-) I går var vi invitert til storesøster på "søskenkveld" med innbakt "tapasaften". Og istedet for å bruke penger på taxi, brukte vi heller penger på hotell, og kom i tillegg billigere ut av det.. (Det er dyrt å ta taxi 3,5 mil natt til en søndag..) I allefall, nyyydelig mat spiste vi!! Vi bidro med vårruller, så det fikset jeg halve formiddagen i går.. (Mannen friterte de, mens jeg rullet, 48 stykker..)

En tur i stallen rakk jeg også før vi måtte kjøre, så som dere forstår var det temmlig hektisk!!
Men det var sååå verdt det når vi fikk sjekket inn på hotellet, slappet av en times tid før vi dro opp til søster... Og der sto maten klar, mine vårruller,  nybakt foccacia, baconsurrede dadler, skinker, oliven, scampi, ja, det meste.. Fantastisk!!

 

Til dessert fikk vi oreodessert, servert i fine glass. Min søster er bare superflink med både mat, og som vert:-)






I de små nattetimer vandret vi ned til hotellet, skikkelig luksus!!
I morges spiste vi frokost, før vi satt snuten hjemover, var vel hjemme til kl 11.00. Der ventet et litt kaotisk kjøkken, en rundstykkedeig som måtte lages, må si at det var en litt brå overgang til real life, hihi:-)
Nå har vi kommet fra en bursdagsfeiring, og har stappet i oss både pizza og kaker, så sukkerdosen i helgen er virkelig nådd!!

Når det kommer til ukens økonomiske oppdatering, har det vært litt av en katastrofeuke..
Vi har hatt en bil til EU-godkjenning, og får å få den godkjent måtte vi ut med 9000 kroner... Okei, den havner faktisk på sparekontoen!!  som er blitt skikkelig slunken nå:-(
På mat har det gått ca 2000, på ting og tang, samt hotellrommet ca 800, helt greit, bortsett fra den verkstedregningen:-( (Sur, ja)

Nå skal jeg bake glutenfrie rundstykker til mellomstemann.. Kan ikke starte uken med slunken fryser.. Og så skal jeg plante meg i sofen å slappe av siste timen før leggetid:-)

Ha en fin søndagskveld:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)