mandag 22. desember 2014

Skittenmandag:-)

Vasking av huset ble utsatt til i dag, siden skittensøndagen gikk til bytur og julegaveshopping. Og så var det jo solsnusammenkomst i fjæra også i går:-) Med stort bål og gløgg til de som ville ha:-)


Så i dag har jeg vasket, tørket støv, pyntet og bakt. Ungene pyntet juletreet i morges. De kledde seg ikke engang, så travelt hadde de det:-) Det ble så fint, treet:-)


Nå står siste brett med kanelsnurrer i ovnen. 50 stykker er bakt, 25 fylt med melkesjokolade og 25 med kanel og sukkerblanding. Ca 700 g meierismør gikk med, til fyll og i selve bollene.......
Vi har ikke bakt så mye julekaker, vi bruker ikke det, da de som regel blir kastet etter jul, uansett.. Men boller blir alltid spist:-) Skal bake en ostekake også, og grove rundstykker. Tebriks ble bakt på lørdag.. Og så har vi selvsagt pepperkaker:-) Så tror ikke vi blir å sulte i julen..


Uff, så tenker jeg på alle de som ikke har så mye som en brøkdel av det vi har, og får vondt i hjertet og dårlig samvittighet.. Jeg har prøvd å gjøre litt, og har lagt penger i gryten til frelsesarmeen, og overført 80 kr til kirkens bymisjon, for å hjelpe en som gruer seg til jul... En kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt, er det ikke det de sier??
Nå skal jeg kle på meg å gå en tur med Miraen før jeg fortsetter med vasking og gavepakking. Deilig å få litt frisk luft også:-)

Nyt dagen:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)