søndag 16. november 2014

3dje..

...kaffekoppen i kroppen.. Søndag, med fyr i ovnen og stearinlys..
Jeg har vært student i dag, og lest litt pensum. Neste helg er det oppgaveskriving som står på planen, og jeg kjenner at jeg gruer meg.. Phu.. Det er så vanskelig, synes jeg..


Nå står det baking på tur her:-) En deig til fylte horn er allerede til heving. Jeg er så matlei for tiden, og da er det greit å bare ta med et deilig, fylt horn i matpakken på jobb. Denne gangen fyller jeg de med karbonadedeig, pizzafyll og litt ost. De er skikkelige gode, de anbefales:-)


 Oppskriften er som følger:

60 g smør smeltes
3 dl melk og 2,5 dl vann varmes
750 g hvetemel (eller en blanding av fint og grovt mel) haes i
1 pk gjær
1,5 ts salt

Bland alt, og sett til heving.

Lag fyll av 400 g karbonadedeig eller kjøtdeig, og en pose pizzafyll. Bland sammen.

Del deigen i to, og kjevle ut en sirkel. Del i 8 snipper, ha på fyll og ost, og rull sammen til horn.
Stekes på 225 grader i ca 12-15 minutter.


I går var det skikkelig deilig vær ute. Masse snø, og ikke så kaldt, ca 0 grader. Lillebror koste seg ute med å lage snølykter og snømann. Bildene er i fra det:-)

Nyt søndagen:-)

Åse-Lill



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)