mandag 7. oktober 2013

Litt lurven...

...i formen... Snørr og gørr, men aller mest hoste og hodepine.. For pjusk til å sprudle av energi, men for frisk til å ligge under dyna.. Kjedelig, med andre ord!


Så, da bakte jeg muffins:-) Og det fikk meg til å tenke på toromuffins, slike poser med halvfabrikata. At man gidder å kjøpe slike, når det går like raskt å røre sammen sine egne:-) 


Jeg fant oppskrift hos den koselige bloggen "kjøkkentjeneste." (Og nå skulle jeg ha linket til bloggen, men finner ingen link-dings på Ipaden...grrrr)
Men oppskriften var som følger:

2 egg
2 dl sukker
100 g smeltet smør
2 dl hvetemel
1 ts vaniljesukker
3-4 ss kakao

Lag eggedosis av egg og sukker, smelt smøret og ha oppi. Sikt hvetemel og ha i vaniljesukker og kakao. Ha i muffinsformer, helst i slikt muffinsbrett, og stek midt i ovnen på 175 grader i ca 10-13 minutter:-) 
15-20 minutter fra start til mål, og du har fiks, ferdige muffinser:-)


Og når man er litt pjusk, så fortjener man litt ekstra, ikke sant;-)

Ha en fin mandagskveld:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)