tirsdag 8. februar 2011

Rydde-tirsdag..

Uff, ser ut til at det er noe med tirsdager og rydding her hos oss... Det kommer vel strengt tatt av at da har Wilma ridekurs, og ofte er det mannen som kjører henne til det.. (Lure meg sier han kan få dra, så kan jeg være hjemme å rydde... Hehe, lett-lurt.. Vil heller rydde enn å stå i et ISSS-kaldt ridehus i en times tid...) Men, så når de heste-intesserte er tilbake, kan vi kose oss med en aldri så liten kveldsrett til snøballkrigen, i ett ryddig hus:) I kveld blir det servert taco-baguetter hos oss. Meget enkelt laget til av kjøpte baguetter delt på langs, fyllt med helgas tacorester og toppet med hvitost, og vips inn i ovnen, pling. Ferdig:) Kjempegodt:)

                                        Wilma og Pegasus våren 2010:)
Ellers så er det strømsparing som opptar oss mye for tiden... Guuuud, passe kjedelig ja, men når man har ett så pass stort hus som oss, så har vi rett og slett blitt tvunget til å spare på strømmen.. Sist strøm-regning var passe kjedelig, og jeg har faktiskt andre ting jeg vil bruke pengene mine på!! Så her leses måleren av stort sett hver dag.. Det gode med det er at vi er blitt mestere på å spare strøm, så flinke at vi nå sparer ca en tredjedel av det vi brukte før... Det vi har gjort er: Senke temeraturen på varmtvannsberederen, varme opp hoved-etagen på ved-fyring (noe som vil si at det er 15! grader i huset på morgenen..) Slå av varmekablene på badet på dagen, brrrr, og slå av alle lys i rom vi ikke er i... 
Regner med at dette er det eneste blogg-innlegget om strøm i hele bloggeland.. Hehe:)

                                               Bildet er lånt fra matprat.no...
Nå må ryddingen opptas igjen, ellers blir det vel husarrest på meg resten av uka... hehe:)
Ha en fin tirsdag.

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)