mandag 28. februar 2011

Kjøttkaker på topp...

I dag ble det kjøttkaker på topp til middag. (så lenge varte meat-free-monday...) Dette er en rett som vi pleide å ha til middag når jeg var liten. Det er skivede grønnsaker, potet, gulrot, kålrabi, løk og hodekål, lagvis i en kasserolle. Koker det opp med litt salt og pepper, og på slutten av koketiden legger man kjøttkakene på toppen:) Severes med liiiiitt smeltet smør oppå, samt ketshup om man ønsker. Kjempegodt!!


Ellers er vår-lestene ferdig strikkede og allerede tatt i bruk.. Synest de ble deilige og fine:)


Nå skal middagsoppvasken taes og klær brettes, så skal ettermiddagen avsluttes med en aldri så liten trim-tur:)

So long:)

Åse-Lill

2 kommentarer:

  1. Heisann,

    Lestene ble kjempefine! Jeg har noe liknende garn liggende, men jeg syntes det var så tynt å strikke lester av. Gidder ikke slikt "evighetsprosjekt". Det må gå fort! ;)

    Kjøttkaker på topp pleier vi og å lage. Enkelt og godt :) Men jeg har det i ei ildfast form i stekeovnen, og bruker ren kjøttdeig på toppen.

    Ha en fin kveld!

    Rnate

    SvarSlett
  2. takk for tips, skal prøves ...!

    fin tirsdag ønskes deg ♥ klem

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)