søndag 8. januar 2017

Sukkerfritt..

..skal det bli fremover.. Vi får se hvordan det går, men ukedagene må bli bedre matmessig!! Sukker er en energityv, jeg blir så trøtt og sliten når kostholdet mitt blir dårlig. Og egentlig så er jeg veldig glad for at jeg er blitt så bevisst på det, at jeg har oppdaget det selv.. Når jeg kommer inn i et dårlig spor, med masse godis, mye dårlig mat osv, blir jeg trøtt, lei og lat..


Men nå er det nok!! Heldigvis er det gode appelsiner i butikkene nå, jeg får kose meg med de en stund fremover nå:-)
Som oppsummering på uken som gikk økonomisk, kan jeg skrive at ca kr 2500 gikk ut av familien Steinhaug. Det er ikke så mye, når vi er fem stykker som spiser her, og fire som skal ha "lommepenger". (Wilma jobber og tjener egene lommepenger, flinkisen) Dette er inklusiv maten som blir handlet inn. Okei, dette var uke 1, får se om vi klarer oss på like lite i uke 2...:-)

Nå skal jeg gå å rydde i godisskuffen på kjøkkenet.. Den skal tømmes nå!!
Nyt kvelden:-)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. Lykke til med sukkerprosjektet. Håper virkelig du klarer det. Jeg har ikke lykkes.. Tar jeg først en bit med noe søtt har jeg gjort det og fortsetter til det er tomt. Da kan jeg rote og lete etter mer i alle skuffer og skap. Det er absolutt vanskeligst på kveldstid er min erfaring.

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)