torsdag 2. januar 2014

Årskavalkade del 1

JANUAR

Januar kom som et brak, slik som januar ofte gjør...
Vi var på flere koselige skøyteturer. Hadde bål, og grillet mengder med pølser:-)

Vi skiftet ut vår gamle bad-dør ut med en ny og fornyet en sofa også:-) Dessverre skadet Odin foten sin mot slutten av måneden, og det viste seg at skaden var alvorlig...

Ellers ventet vi på solen... Og den krøp lengre og lengre nedover fjellsiden..

Vi ble alle rammet av den kjedelige omgangsyken, og klagde i lader over dette;-)

FEBRUAR

I februar fikk vi varmepumpe:-) Pumpen ble montert i underetagen, og den fungerer perfekt!

Vi var flere turer i slalombakken, og var også på skirenn i Skjomdalen:-)

Odin fikk påvist gaffelbandskade, og beskjed om å stå mest mulig i ro i laaaang tid...
Litt festligheter var vi også på, symøtefest på Amalia restaurant:-)

Midt i februar ble jeg møtt av dette synet:

Sooool på Odin:-) Herlig!
Ellers ble det strikket mariuslester til meg selv...

Vinterferie hadde vi å... I skikkelig møkkavær, regn og tåke...

MARS

Vi var på noen koselige skiturer med gode venner... Hadde bål, og grillet pølser.. Disse skiturene var det litt lengde på:-)

Slalombakken ble også flittig besøkt, vi hadde jo årskort der, og de måtte jo utnyttes:-)

Wilma var med i Narviks "det store korslaget" i forbindelse med vinterfestuken. Hun var på mange øvinger. Når forestillingen var, var vi selvsagt på plass i salen. De var utrolig flinke! Stolt mamma:-)

På jobb hadde vi et prosjekt om kyllinger. Vi ruget befruktede egg i en rugemaskin.. Og mot påsketider poppet det ut den ene kyllingen etter den andre:-) For et koselig prosjekt, og like arti for oss ansatte som for barna!!

Mars hadde å noen tunge stunder til oss. Pegasus reiste til hestehimmelen... Mett av dage... En mage som ikke fungerte som den skulle, og stive føtter var årsaken til at han fikk slippe. 20 år gammel..
Tårer i bøtter og spann ble grått...

Og så kom påsken:-) Med lys og litt sol og fri fra jobb.. Bål, turer og slalombakke:-) Livet ble litt lystigere igjen...

Marius til Emil ble også påbegynt i mars. Mars var en hendelsesrik måned!

APRIL

I april ble det strikket mye! Etter ikke så mange dager så mariusen slik ut:

Vi lette etter ny hest, og 6.april kom Nitro til oss:-) Litt tynn, og litt lite muskelsatt, men absolutt en grei hest. Et lite oppussingsprosjekt:-)

I midten av måneden dro vi på helgetur til Revelsøy. For en nydelig plass:-) Ungene storkoste seg, og det gjorde vi voksne også! God mat, strikking og noen fine turer i knallsol sto på planen:-)

22.april ble mariusgenseren til Emil ferdig:-) Og vi var godt fornøyde begge to!!

Mot slutten av måneden fikk vi en fjortis i hus:-) Wilma ble 14 år, og dagen ble selvsagt feiret med kaker og brus, slekt og venner:-)

Vi bestemte oss også for å beholde Nitro. Og Wilma hadde han med på sprangtrening, noe som gikk kjempefint:-)

MAI

Måneden ble færrest blogginnlegg... Bare 8 innlegg.. Travelt?
Vi startet måneden med tur:-) Unger og hunder ble dradd opp til "den øverste lavvoen" ikke så langt fra oss... Bål og pølser:-)

Så var det komfirmasjon for tantebarnet mitt, Ulrik:-)

Så reiste vi til Bodø i komfirmason til tantebarnet Viktoria:-) Det ble en liten miniferie for oss.. Rognan ble besøkt i et par dager før vi reiste til Bodø. Skikkelig campingvogntur:-)

17.mai kom, med varme:-) Rundt 20 grader var det denne dagen... 1.-4.klasse holdt årets 17.mai-tale:-)

Her taler Linus:-)
Vi reiste på en ny helgetur til Revelsøy, og hadde det like trivelig som sist gang:-)

Og en ny marius kom på pinnene... Denne gang til Linus.

Og vi hugget og fikset ved til vinteren.... Slutten av mai var varm og deilig:-)

JUNI

Varmen fortsatte de første par dagene i juni:-)
Jeg gikk flere turer til Reineset.. I shorts og singlet...

Ungene dro på todagers tur med skolen. Denne gang gikk turen til Taterholmen i Skjomdalen:-)
Pakking, pakking og pakking....

Guttene var med på et svømmekurs, som vi var så heldige å få gratis, vi i bygda... En hel uke sto det på... Hver dag...

Og hesten fikk endelig komme på et lite minibeite og spise grønt gress.. Så deilig for dem:-)

Ellers nøt vi av flere fine, solfylte dager... Vi spiste is, hørte orrhanen i skogen og koste oss her hjemme i Skjomen:-)

Siste helgen i juni overnattet ungene på tramplinen. Det så slik ut:

Så, der var første halvdel i mål.. Så gøy med blogg! Morsomt med tilbakeblikk på hvordan vi har hatt det:-)
Neste halvdel kommer i morgen, forhåpentligvis!