lørdag 17. september 2011

Lørdags morgen..

..er den deiligste tiden i uka.. Spesielt hvis man ikke skal noe spesielt:-)
I går var det bursdagsfeiring i huset for lille, store Emil som ble 9 år.. Hvor blir tiden av? Synest ikke det er så lenge siden han var baby..:-)
Men, feiringen er ikke ferdig ennå, i morgen blir det mere kaker og gjester, og så barnebursdag til slutt uti uken:-) Koselig:-)


Til i går bakte jeg blandt annet pavlova, verdens beste kake, synest jeg.. Og sååå enkel å bake. Tror den må bakes til i morgen også..
Man tar:
6 eggehviter, stivpisker, har så i
4 dl sukker, gradvis
2 ts eddik
1 ts maisenna mel
1 ts vaniljesukker

Ha marengsen på en bakeplate, rund eller firkantet.
Ovnen skal stå på 250 gr, når kaken settes inn senkes tempraturen til 100 gr. Stekes i 1 time. Jeg pleier å gjøre dette på kvelden. Etter en time i ovnen slår jeg den av og lar bare kaken stå i ovnen til neste dag..

Så har jeg på:
1,5 pk kremfløte, pisket (selfølgelig)
1 pk ferdig vaniljekrem (oppå kremen)
Så pasjonsfrukt, kiwi og jordbær (eller annen frukt og bær..)

Anbefales!!

                                         Fjølen har pappa laget til meg.....<3


Nå skal frokost inntas her, før jeg satser på blandt annet trimtur, ridetur og bytur:-) Og avslutter dagen med en heidundrende 40-årsfeiring for naboen:-)

Have fun:-)

Åse-Lill

1 kommentar:

  1. Hej! Det ser ju jätte gott ut! Kanske ska baka denna då Elsa fyller ett år!

    SvarSlett

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)