lørdag 28. desember 2013

Mira

Tja, det går fort i svingene til tider her hos oss... Vi bestemte oss ganske raskt å skaffe oss ny hund etter at vi mistet Kira, men at det bare skulle gå 10 dager før en ny var i hus, var ikke planlagt.. Men, da hun dukket opp var det som om det var "ment to be". 


Mira (som hun faktiskt heter, vi har ikke byttet navn på henne) er ei lita frøken på et år og fire måneder.. Mamman er Jack Russel og pappan er Dvergdacks..  Liten og sart er hun, bare 6 kg, men helt nydelig.. Vi synest mer og mer om henne for hvert minutt, og håper det fortsetter slik:-)


2.juledag kjørte Mannen og Wilma å hentet henne.. Så hun har nok hatt et par slitsomme døgn nå, med mange nye folk og inntrykk.. Men hun er så tillitsfull, og allerede blitt fullstendig pappa-avhengig som det ser ut til at våre hunder blir:-)


I går gikk vi på vår første tur, men må nok gå noen turer før jeg føler meg trygg.. (Nå ønsker jeg meg strømpistol eller pepperspray slik at jeg kan beskytte meg mot eventuelle gale, sinte, løse hunder....) Men heldigvis er Mira så liten at det er bare å ta henne under armen å gå om løse hunder skulle være å se...


I går handlet vi inn ny kurv til henne, og hundemat:-) Og gobiter:-) Lady sitt blir for stort for Mira å tygge, hihi..
Nei, her skal det vekkes unger nå... Sein-seine kvelder for tiden, og det er liiiittt slitsomt, synest mamman...

Ha en fin 4.juledag:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)