tirsdag 1. november 2011

Titt tei..

...her er jeg:-) Eller vi, da:-) To, søte, brune små (egentlig ganske store...) Etter mye frem og tilbake fikk vi to, brune verpeklare høner..

Siden i sommer, da det tragiske hendte, at Lady ikke lengre klarte å holde seg i skinnet, og la hønene gå i fred, og rett og slett knakk nakken på høne nr 3, har jeg hatt lyst på ett par høner til. Det merktes godt på eggproduksjonen at det var en høne mindre. Og så hadde det jo vært gøy med noen i en annen farge.. Og pga farvevalget var vi nødt til å vente helt til  oktober med å få de i hus..



Men, nå er de i hus, og etter litt styr med sinte gammelhøner, funker det fint nå. Måtte bare dele bur og luftegård i to. Snakk om chick-fight...;-)
Ny-hønene, eller i allefall den ene, har allerede begynt å legge små, brune kyllingegg:-)


Så nå får vi både hvite og brune egg:-)

Nå skal jeg og lillebror straks på jobb, eller jeg på jobb og lillebror i barnehagen, som er samme sted..
Sein-vakt i dag..

Ha en fin dag:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)