onsdag 26. oktober 2016

Ukeshandel...

Vi har begynt med noe nytt, nemlig ukeshandling:-) Kanskje ikke så spennende, men det er noe som vi faktisk endelig har fått til.. I august syntes jeg at jeg handlet hele tiden, det var alltid tomt i kjøleskapet, vi ante ikke hva vi skulle ha til middag fra dag til dag, og pengene bare rant ut.. Slik kunne det ikke fortsette med 3 mil til nærmeste butikk..


Jeg tok for meg kontoutskriftene og begynte å regne på hvor mye vi brukte på mat i måneden.. Skrekk og gru!! Her var det bare å ta seg sammen! Fra og med september var det fullt fokus på handlingen. Middagsplan for en uke i slengen ble planlagt og skrevet ned, og handleliste ble laget ut fra den.


Budsjettet ble satt på 2000 kr i uken.. På en familie på fem, holder det hardt!! Og jeg ser at vi ofte overskrider med en hundrelapp eller to.. Men likevel vil det si at vi nå sparer iallefall 3000 kr i måneden på mat:-) Synes vi har vært sååå flinke:-) Og tro meg, når handledagen kommer, som er onsdager, er det TOMT i kjøleskapet;-) I dag sto påleggsvalgene mellom syltetøy eller nugatti, hihihi, men alle overlevde det for en dag:-)

                                                     (Handlelista er myyye lengre, bare et utdrag)

Men det er så deilig, å alltid vite hva vi skal ha til middag, at det vi trenger til middagen er handlet inn, og ikke minst ha kontroll på hvor mye penger vi bruker på mat..For ikke snakke om all tiden og bilutgifter vi sparer, når vi slipper å kjøre på butikken hver dag:-) Anbefales!!

Nå er det kveld og mørkt her, senga rooooper:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)