søndag 30. oktober 2016

Litt av hvert..

Ble en deilig lørdag i går:-) Treningen med Lars gikk bra. Jeg har lært en helt ny måte å ri La Belle på, dette komme til å bli før og etter Lars-treningen:-) Han ba om å få ri henne, og det var halt fantastisk å se hvordan hesten min, som har en veldig lang form, bare med litt jobbing fra han, ble høy og noen cm kortere. Og tro meg, jeg merket det godt da jeg satte meg i salen igjen:-)


Litt dårlig bilde, men måtte jo vise det:-)
Etter ridetimen dro jeg og kidza til byen på lørdagsgodishandling.. Det må selvsagt være godterirer på lørdager!! Innimellom har jeg lekt sydame og sydd om et ullteppe (hesteteppe) til et ridedekken. Det måtte både lappes (musene hadde vært å forsynt seg av det) og syes borrelås på det.


Det ble helt ok til slutt. Dette teppet kjøpte jeg brukt til hesten min i 1996, det er altså godt over 20 år.. Jeg har brukt det lite for jeg synes det ble så stort og mye å ha på. Skal man kjøpe et likt teppe i dag koster de ca 2000 kroner..


Underveis i klipping. Jeg brukte et kjøpt ridedekken som mal...


Og slik ble det når det var ferdig:-) Jeg ble godt fornøyd, bare synd at det måtte lappes, så det er ikke like fint på andre siden...
Til kvelds og til middag ble det posjonspizzaer:-) Fantastisk godt, om jeg skal si det selv.


I dag er det helgens siste ridetime, forutenom det skal det ryddes litt, vaskes litt klær og så må jeg jobbe litt.. En lang tur har jeg også tenkt meg ut på med hundene nå på formiddagen:-)
I dag blir det jo en time tidligere mørkt siden vi stilte klokken i natt..
Her ropes det på frokost nå, så jeg skal gå å fikse til mistemann:-)

Nyt søndagen:-)

Åse-Lill


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)