tirsdag 14. juli 2015

SOMMER:-)

Jeg falt visst litt ut av blogglivet.. Men, jeg er her, bloggen blir bare ikke prioritert alltid, er jo så mye annet, instagram, snap osv osv:-)
Jeg er inne i min andre ferieuke.. Den første gikk stort sett med til å lande.. Prøve å senke skuldrene, og nyyyte, men jeg har følt at selv om jeg ikke har hatt noe på planen så har pulsen gått i 1000, og kjent stresset i magen.. Merkelig, men slik er det nok for mange..


I dag startet jeg dagen med akkurat det, stress... Jeg skulle møte en bil i byen som kom med en forsyning med spon til meg, og så var han liiitt for tidlig ute, og det var ikke jeg.. Hater at andre må vente på meg, men det gikk bra.. Sponet ble lempet over i min hestehenger på 2 minutter, og vips så var jeg på tur hjem igjen, før klokken 08.00 på morgenen..:-) Nå er det frokost, før litt husarbeid må gjøres..


Og så er det høykjøring i dag:-) Fantastisk følelse når høyet er klart til innkjøring, og lagrene blir fylt opp igjen.. Denne våren ble det litt skralt med høy.. Vi hadde nok, men det var lite næringsrikt.. Merket det på Odin, at han var slappere enn vanlig. (Var bare en liten del av høyet som var slik, da) Håper kvaliteten er god på alt  høyet dette året, og det tror jeg at det er, ikke ett regnskyll er kommet etter at det ble lagt ned:-)


Odin står for tiden på beite en liten mil unna oss nå, med en annen hest. Der får han nyte deilig gress på en stor eng.. Herlig for han:-) I morgen eller torsdag kommer han hjem igjen, rund og god, kan jeg tenke meg.. I mens stallen har vært tom, har jeg begynt med vasking i den.. Langt ifra i mål da, men kanskje i morgen:-) Og så har vi laget nye hinder:-) Vi kjøpte inn material til nye støtter, og Mannen skrudde de i sammen. Nye skinner og skåler ble bestilt, og nå blir bommene malt i freshe farger. Blir så fint:-)
Nei, nå må kjøkenet fikses, bare å komme i gang:-)

Nyt dagen:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)