søndag 4. august 2013

Siste feriedag....

Søndag, og dagen før det blir jobb på meg igjen... 4 uker går så alt for fort.. Skulle gjerne hatt et par uker til, men det er vel bare å brette opp armene å komme igang:-) 

Bilde tatt rett under Gulliktinden... For en utsikt!!

Gårdagen gikk som sagt med til fjelltur. Og for en tur, helt fantastiskt:-) Været var også fantastiskt med mangeogtjue grader, sol og en herlig laber bris. Vi brukte ca 5 timer, og er virkelig en tur som anbefales!! 
Lett terreng og når den første, litt lange stigningen er over, er ca 3/4 deler bare rett bortover, med litt topper her og der..


På siste topp, Reinesfjellet (tror jeg det heter...), ligger det tall og bokstaver stablet av tyskerne under krigen. De fleste har faktiskt fått ligget i fred. Tyskerne laget disse, slik at de tyske flyene som fløy over, kunne se hvilke ubåter som var i Skjomen, og fortsatt var "i livet..." 


Og så fikk kanskje familiene beskjed.. Hvem vet? Før mobiltelefonens tid, iallefall;-) Håper jeg nå ikke har formidlet noe riv ruskende galt, slik er jeg blitt fortalt det, iallefall.


I dag regner det.. Så jeg tror det blir huslige sysler på skjemaet.. Kanskje litt baking, straks har jo tross alt minstemann bursdag:-)

Ha en fin dag, uansett vær:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)