tirsdag 22. desember 2015

O jul med din glede...

Phu, enda jeg har ferie fra jobb, synes jeg det går i ett med julegaveshopping, matlaging, pynting og vasking.. Alle stresser, jeg stresser, barna er urolige og utolmodige, og i år synes jeg julen til nå har vært litt slitsom..

                                                    Fra årets juletrejakt.. Som endte med ei furu....

Trist, siden det egentlig er min favorittid.. Men, vi lager nok stresset selv, og legger nok litt for mye i julen.. Alt skal være så fint.. Så rent.. Gavene skal være store, og dyre.. Ungene glade og mor og far blide og fornøyde.. Og langt i fra slitne.. Dagens lille bitre, fra en litt sliten nissemor;-) 

                                                Vi rakk å feire solsnu innimellom vaskingen i går...:-)

Men, nå kan straks julefreden senke seg.. I går fikk jeg handlet de siste julegavene, strømpegavene, vennegavene og dyregavene.. I et kjøpesenter som var helt kaotisk, uten ledige parkeingspasser, med folk løpende omkring. Og med julemusikken litt for høyt gav det nettopp et litt hysteriskt inntrykk;-)

                                                  Tebriks har å blitt bakt... Obligatorisk julebakst:-)

I dag er det bare matbutikken som skal besøkes.. Listen er laaaaaang, men siden vi ikke skal på butikken på 5 hele dager, så blir den det, hihi:-) Så, nå er vi snart i mål, og målet mitt, en litt roligere lillejulaften, er innen rekkevidde:-) Tro om jeg klarer å begynne med julegavene litt tidligere til neste år? Kanskje om jeg leser dette i november..:-)

Ha en super bittelillejulaften:-)

Åse-Lill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann

Jeg blir meget glad om du legger igjen en liten kommentar:)